dimecres, 14 de maig del 2014

Teoria del Tema 13

Ipad en Educació Primària

iPad
Aquesta imatge s'ha tret de: http://www.xataka.com/tablets/el-ipad-vende-y-vende-mucho



Índex

  1. Què és Ipad?
  2. Característiques d’un Ipad
  3. Propostes de treball per Ipad
  4. L’Ipad en l’aula de Primària
  5. Aplicacions Ipad per a Educació Primària


1.     Què és Ipad?

-     L’Ipad és dels cridats ordinadors "tablet", és un aparell fi, de grandària d’una revista amb una pantalla tàctil a colors que permet als usuaris navegar per la web, veure pel·lícules, enviar correus electrònics i llegir llibres electrònics, entre altres coses.
-    Té un teclat en la pantalla, també un teclat opcional físic. A més d’un programari especial per a fulls de càlcul i processament de textos.
-    No obstant això, els analisstes diuen que la seua principal característica està en l’aspecte multimèdia, com llegir periòdics o veure vídeos, més que la seua utilitat com a laptop.

*D’altra banda, cal destacar que Ipad és una eina per a poder consumir continguts multimèdia

2.     Característiques d’un Ipad

Les característiques principals d’aquesta tableta són les següents:
·         El seu hardware és molt potent.
·         Funciona amb una NUI sobre una versió adaptada del Sistema operatiu IOS.
·         Té una pantalla amb LED i capacitats multitàctils de 9,7 pulgades, de 16 a 128 gigabytes.
·         Té una pantalla amb retina.
·         Té tecnologia bluetooth 4.0
·         Càmara FaceTime HD i Gravació de vídeo.
·         Les seues mesures són: 24 cm x 16,95 cm.
·         El seu pes és de 460 g aproximandament.


3.     Propostes de treball per a Ipad

-Enregistrament d’àudio: gravar i editar àudios amb Caster Free: lectures, locucions, dramatitzacions, exposicions, entrevistes, etc.
-Esquema: emprar wikipanion per llegir un article de Wikipedia durant uns minuts i després de realitzar un mapa conceptual amb MindJet.
-Mapa conceptual: resumir els continguts d’un tema de llengua o de coneixement del medi creant un mapa conceptual amb Idea Sketch.
-Resum de notícies: buscar i llegir un article usant un lector de notícies d’un periòdic per després elaborar un document de text en resposta a un conjunt de preguntes amb el programa Documents Free i enviar-lo com a adjunt al professor/a utilitzant el client Mail.
-Comentari de lectura: llegir un llibre digital en iBooks i després de la seua lectura elaborar un document en Documents Free amb la fitxa tècnica, breu resum i opinió personal.
-Narració visual: crear una narració visual emprant Puppet Pals on es trien escenaris de fons, personatges, animacions i gravant locucions d’àudio.
-Gràfics estadístics: crear gràfics a partir d’una taula de distribució de freqüències en un full de càlcul amb Documents Free.
-Fitxer PDF: realitzar anotacions en una fitxa en format PDF mitjançant pdf-Notis free per a remitir-se-la al professor/a pujant-la a un espai comú.
-Edició d’imatges: localitzar i descarregar una foto emprant el navegador web Safari. A continuació, s’insereixen la imatgeen una nota d’EverNote per afegir textos i una locució d’àudio que completa el treball d’un tema.
-Geolocalització de materials: explorar una zona geogràfica, comarca, província, país, etc amb Google Earth. Situar marcadors que continguen textos, imatges, enllaços, etc. Gravar un recorregut turístic. Es pot completar la informació amb World Explorer.


4.     L'Ipad a l’aula de Primària

-El podem emprar en format intuitiu i natural, ja que per al seu ús, no és necessari cap coneixement informàtic previ.
-Simplement amb la seua manipulació, aprens les claus de com treballar de forma ràpida.
-Permet treballar les diferents àrees del currículum a través de les seues aplicacions, augmentant la concentració de l’alumnat i possibilitant l’aprenentatge lúdic.
-L’Ipad, possibilita un treball individualitzat adaptant-se al ritme d’aprenentatge de l’alumne alhora que permet la creació de grups homogenis de treball usant un dispositiu grupal (sempre en grups reduïts, perquè l’aprenentatge siga significatiu).


  1. Aplicacions Ipad per Educació Primària

-iWriteWords: serveix per a ensenyar i estimular als nens l’escriptura. Per a que els xiquets puguen aprendre escriptura.

-Read Me Stories: és una biblioteca de històries i et permet veure un llibre per diversos capítols en històries molt visuals.

-Kid Paint: és una aplicació igual que el Paint però està destinada per a xiquets.

-Magic Piano: és una aplicació que et permet tocar un piano virtual.

-Math Party: és per a fer càlculs mentals per a xiquets a partir de 5 anys. Hi ha diversos nivells de dificultat i pots jugar contra els teus pares.

-ABC 123 Writing Practice: t’ajuda a aprendre els noms i les lletres en anglés.

 Altres aplicacions que podem trobar en Ipad són: Google Earth, Google Maps, Adobe, Dropbox, etc. La imatge que es mostra a continuació, és un recullo de aplicacions educatives per a iPad.

Aquesta imatge s'ha tret de: http://www.iphonetunes.com/index.php/noticias/category/aplicaciones_de_pago

AMPLIACIÓ 

En aquest cas, volem destacar sobre tot, el valor que té iPad ja que és accessible per a tot tipus de persones, independenment de les seues capacitats físiques i psicològiques. És per això que és recomanable visualitzar el següent video, ja que mostra com iPad amb una simple configuració (entrant en configuració i accesibilitat) pot ser emprat per un xiquet o xiqueta amb discapacitat visual o pèrdua visual. Els ajusts que es poden realitzar des de la mateixa tableta són: posar el zoom al màxim per a que siga accessible o indicar que els parle per a indicar tot allò que esta apareixent en la pantalla. 
D'altra banda, també es destaca l'ús del llapis per a aquelles persones amb discapacitat motòrica que no tenen la possibilitat d'emprar les seues mans per a tocar la pantalla tàctil, amb aquest llapis solament han d'agafar-lo per a poder treballar. 
A banda de les modificacions que es poden realitzar en iPad per a afavorir aquesta accesibilitat, és molt fàcil tornar als seus ajusts normals per a que la tableta puga ser emprada per una altra persona en qualsevol moment, solament s'ha de tornar a configuració i accesibilitat cada vegada que es vulga modificar.
Cal destacar que la visualització d'aquest vídeo, ens pot permetre estar informats de la manera per a poder fer accesible un iPad per a un xiquet o xiqueta amb alguna discapacitat i veure les seues posibilitats de modificació.

 
D'altra banda, en el següent vídeo es mostra una aplicació que es pot descarregar per al iPad i és per a xiquets i xiquetes autistes. En aquesta aplicació els nens i nenes de manera autònoma han de relacionar una sèrie de paraules amb la forma de les letres que té aquesta paraula, és a dir, apareix una paraula i les seues lletres i els xiquets han de portar amb el dit cada lletra al lloc que correspon en la paraula. Aquesta com moltes altres aplicacions, poden servir per a afavorir el procés d'ensenyament aprenentatge dels nens autistes d'una manera molt visual i interactiva.


iAutism

En aquest cas, destaquem iAutism que és una pàgina on ens informa de totes les possibilitats iPad i iPhone per a xiquets amb necessitats educatives específiques, i sobre tot per a nens amb Autisme. És molt interessant visitar aquest enllaç ja que ens ofereix una presentació dels possibles recursos que podem trobar en aquestes tabletes. Cal destacar que tots aquestos recursos també poden estar disponibles per a dispositius mòvils també de Sistema Android. És important també accedir als enllaços que estan dins d'aquest ja que podem trobar informació rellevant d'aquesta "associació" sobre els xiquets amb autisme i les aplicacions relacionades amb aquest. http://cateinf.wordpress.com/2014/04/27/iautism-informa-dapps-per-a-persones-amb-autisme/
Amb aquest exemple podem veure com les noves tecnologies estan disponibles per a tot tipus de persones independentment de  les seues característiques. Una vegada més, amb les TIC podem accedir a qualsevol tipus de recursos que poden afavorir inclús el procés de comunicació, com ocorre en els nens autistes. Ací destaquem la importància de treballar-les dia a dia en l'aula, perquè ens dónen moltes possibilitats d'actuació.

iAutism logo
Aquesta imatge s'ha tret de: http://www.iautism.info/



Opinió personal

Per a finalitzar amb aquesta entrada, solament queda remarcar la importància que ténen les noves tecnologies i els seus avanços, sobre tot amb el sorgiment de les tabletes i els dispositius mòvils que fan que les persones adquirisquen més habilitats. En aquest cas, m'agradaria destacar l'impacte de les tabletes en els xiquets i xiquetes que tenen alguna discapacitat o presenten alguna necesitat educativa específica. Amb aparells com l'iPad aquestos nens tenen altres possibilitats per a poder aprendre, comunicar-se, interaccionar, jugar, etc. igual que la resta de xiquets que puguen emprar l'iPad. Però, el més important és que els xiquets amb alguna NEE tinguen accesibilitat a aquestes noves tecnologies, per a poder gaudir-les com la resta. D'altra banda, no solament són molt importants perquè permeten l'accés a qualsevol persona, sinó perquè també, gràcies a les tabletes els nens i nenes discapacitats tenen oportunitats per a poder comunicar-se mitjançant aquestos aparells i d'aquesta manera estem afavorint el seu desenvolupament amb nous recursos com són totes les aplicacions que poden introduir en l'iPad o en un altre tipus de tableta.
Per a finalitzar, és important la dedicació i els treballs dels pares i mares dels xiquets que presenten necessitats educatives específiques, ja que gràcies a ells i a les seues demandes, cada dia hi apareixen nous recursos per a introduir-los amb els seus fills i amb l'objectiu de millorar la seua qualitat de vida i el seu aprenentatge. També és important la seua tasca a l'hora de descarregar les aplicacions per a que els seus fills i filles puguen treballar amb elles i és d'agrair tota la dedicació i l'interés que tenen cada dia per millorar i per aprendre de les noves TIC que van sorgint.

Amb aquesta imatge, el que volem destacar és que no solament hem de dónar importància al iPad com a un simple aparell, sinó que també tenim moltes possibilitats per a afegir accesoris, com fundes per a que els xiquets i xiquetes els puguen agafar millor, altaveus, teclats, etc.
Aquesta imatge s'ha tret de: http://www.apple.com/es/ipad/accessories/










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada