divendres, 7 de febrer del 2014

Aprenem a usar Google Drive

Avui aprenem a usar un servei anomenat Google Drive que ens permet crear, emmagatzemar, modificar, compartir i accedir a tot tipus de documents des de qualsevol ordinador. Amb aquest servei podem substituir el tradicional microsoft word, excel o power point per a poder crear i compartir alhora amb una altra persona i així facilitzar la feina per a poder veure les possibles modificacions o afegiments que fa l'altra persona. Podem nomenar a aquest servei com a online pel motiu anomenat anteriorment, és a dir, pel motiu de que pots fer-hi documents de texts o presentacions alhora amb una altra persona.
"Un lloc segur per a totes les teues coses"

Per aquesta gran utilitat, donem a conéixer una sèrie d'instruccions necesàries per a accedir a Google Drive.

Com utilitzem Google Drive?

En primer lloc, hem de ficar al nostre cercador Google, les paraules Google Drive (abans aquest servei s'anomenava Google Docs). Apareix la següent pantalla i li donem a "crear" (així ho indica el cercle i la fletxa groga). Quan premem el botó "crear" accedim a totes les possibilitat de creació que té Google Drive (així ho mostra la segona imatge). En aquest moment hem de decidir quin tipus de document volem crear.


A continuació, donem una explicació amb les imatges de suport, per a crear un document, una presentació i un formulari.

Com crear un document?

En la pantalla que es mostrava anteriorment, premer l'opció de document, i apareix la següent finestra.


A partir d'ací, podem redactar el nostre document amb la informació que siga necessària. És convenient, que abans de començar a escriure premem el botó de "Arxiu" i "canviar nom" per a que alhora de compartir o de que l'altra persona el visualitze sàpia quin document estem treballant.
Un altre assumpte és que si premem el botó "arxiu" hi apareix una altra opció "veure historial de revisió", i apareix a la part dreta de la nostra pantalla una mena de "xat" per al següent cas: si estem creant un document alhora amb una altra persona, podem veure quines parts d'aquest document modifica o què parts afegeix, i així ocorrerà amb l'altra persona. Sabrà en tot moment, què estem fent amb el nostre document.
L'historia de revisió apareix d'aquesta manera.


Altres opcions del botó "arxiu" són les següents. El document que estem escribint amb Google Drive es pot descarregar amb un altre format que no siga aquest, és a dir, amb l'opció "descarregar com" el document pot quedar amb un format de Microsoft word, PDF o com a pàgina web. És pot dir, que aquest servei ja porta un convertidor integrat.
D'altra banda, si premem l'opció "publicar en la web" el document que estem redactant es publicarà al nostre bloc. Per a fer-ho, hem d'insertar el codi que apareix quan et fiques en aquesta opció (el codi HTML) en una nova entrada HTML al nostre bloc, i seguidament aquest document apareixerà al nostre bloc.
Amb el botó "enviar correu electrònic als col·laboradors" podem veure el nostre document a aquelles persones que reben aquest enllaç o també es pot convidar a certes persones per a que puguen veure-lo, ficant el seu correu electrònic. La informació detallada, apareix en aquesta pantalla.

Com crear una presentació?

En la pantalla primera que apareix quan ens fiquem a Google Drive hem de triar l'opció de crear- presentació. I apareixerà la següent finestra. Com podem veure aquesta opció és totalment pareguda al anomenat Power Point que hem utilitzar moltes vegades per a fer qualsevol presentació. Però, ara amb Google Drive tenim una nova alternativa per a crear presentacions que continguen diapositives.

En aquest cas, el primer que apareix quan premem el botó de presentació és la pantalla anterior que ens dona la opció d'elegir el disseny que més ens agrade per a la nostra presentació. Quan ja tinguem el disseny escollit, tan sols hem de premer el botó acceptar.

A continuació, quan ha tenim el disseny escollit, ens podem fixar en la part superior de la nostra finestra, on hi ha una barra d'eines que ens dóna diverses opcions per a crear la nostra presentació. Per una banda, podem afegir noves diapositives, es pot canviar el fons, el color, les lletres, es poden afegir imatges, quadres de text i també es pot canviar la transició que portaran les diapositives a l'hora de fer la presentació. (la fletxa groga indica la barra d'eines que tenim per a fer, afegir i modificar la nostra presentació).


Una vegada tinguem realitzada la nostra presentació, tenim la posibilitat de publicar-la en la web. Aquesta opció es troba en el botó "Arxiu" i "publicar en la web"
Quan apareix aquesta finestra, hem de copiar el codi HTML (que apareix remarcat) en el nostre bloc, en la opció per a redactar una nova entrada però que siga de HTML. Aquesta opció serveix per si volem que la presentació que hem fet a Google Drive aparega al nostre bloc.

De la mateixa manera, que quan estem creant un document, en aquest cas, amb el botó de "historial de revisió" (en el cas de fer una presentació amb una altra persona) podem visualitzar a la part dreta de la pantalla, si el altre company o companya està modificant o afegint nova informació a la presentació.

Com crear un formulari?
En la primera pantalla que ens ix quan entrem a Google Drive ens ix una altra opció a banda de crear un document o una presentació, i aquesta opció és la de crear un formulari. Quan premem aquest botó, el lloc web ens mostra una nova pantalla, per a poder posar un títol al nostre formulari i per a elegir el disseny que finalment tindrà. El títol pot estar orientat a aquest tema, i pot ser així: Preguntes sobre les TIC o Què penseu de les TIC? Aquesta serà una manera de preguntar una sèrie de qüestions a les persones que visiten el noste bloc.

Una vegada elegit, ens apareix un altra pantalla on ja mostra el títol que hem posat anteriorment. Ara s'han de redactar les preguntes que volem ficar al nostre formulari.
Podem elegir si les respostes seran de tipus test, per a desenvolupar, si es poden escollir d'un llistat, etc. Totes aquestes opcions apareixen en l'opció de "tipus de pregunta"
Per afegir altres preguntes al nostre formulari, hem de premer el botó que diu "afegir elements".
(Aquesta és la finestra que apareix per a fer totes les modificacions anteriors)


Una vegada afegides totes les qüestions, premem el botó que es troba a la part superior, "veure el formulari publicat" i ens mostra una nova pantalla que ens permet visualitzar com a quedat el nostre formulari.
(En aquest cas hem fet dues preguntes, una d'elles amb possiblitat de resposta de tipus test, i l'altra amb una resposta lliure).

Una altra opció d'aquest servei, la tenim en la part superior en el botó on posa "mostra les respostes" o seleccionar el destí de les respostes" ens apareix una opció per a crear un full de càlcul, és a dir, una mena de base de dades per a mostrar les respostes a les nostres preguntes. Seguidament, li premem al botó "veure les respostes" i ja ens apreix el següent full de càlcul.



Ampliació
En aquest cas, fent referència a Google Drive és molt fàcil buscar una utilitat per a aplicar-lo a la nostra futura pràctica docent. Amb açò el que vull dir és, que amb aquest servei els nostres futurs alumnes (pensant en el segon o tercer cicle d'Educació Primària) poden crear tota mena de treballs per a fer exposicions, o per a publicar-los en el seu bloc sense necessitat de compartir el mateix espai, és a dir, amb l'opció de "historial de revisió" els alumnes poden modificar o afegir informació als seus text i l'altre company amb qui està fent el treball pot veure aquesta revisió que ha fet i així estar en contacte de tot el que s'està realitzant. Aquesta eina fa més fàcil el treball cooperatiu ja que permiteix que els alumnes facen treballs amb altres companys d'una manera més o menys "online".

Ací podem veure un tutorial en forma de presentació amb el programa "Slideshare" de com emprar Google Drive per si de cas no són suficients les instruccions anteriors. Com crear i compartir amb Google Drive? Cal destacar que si els nostres futurs alumnes, en la nostra explicació al Google Drive no han comprés alguna instrucció o han oblidat alguna cosa, poden accedir a aquest enllaç i seguir de nou les passes, per a crear els seus documents, presentacions o formularis amb Google Drive.


Per a finalitzar, i observant i admirant tots els usos que té Google Drive podem afirmar que cada vegada, dia a dia, Internet i les TIC ens faciliten les nostres tasques diàries i podem veure que el seu ús és cada vegada més senzill gràcies a totes les eines que ho fan possibles. Açò permet que qualsevol tipus de persona, depenent de les seus condicions o de la seua edat, pot accedir a tots els recursos que es troben disponibles amb molta comoditat i facilitat. Cal destacar, que també fan possible una millora i una qualitat del nostre aprenentatge.

Aquesta imatge s'ha tret de http://equipo2tecnologias.blogspot.com.es/







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada